16 Jun 2010

OH DIRIKU DILANDA KEMALASAN

**gambar dr Mr Google

Aduh..apakah ini symptom2 yang melanda semua ibu2 mengandung? atau aku je yg melebih2 kan rasa itu..fuh..perasaan malas tu cukup kental skrg..nak masak, nak basuh baju n kemas rumah dan segala2 kerja lah..dulu pantang tgk rumah sepah skit, pasti beres..masak jgn cakap la..hari2 ada je idea yg ku copy dr internet utk dimasak mlm hari buat tersayang..tp skrg, adoi..kalau Mr F tak offer nak tapau, baru la aku gagahkan diri utk masak..dan selalunyer dia akan offer utk tapau..thanks sayang sbb memahami keadaan saya..dlm entry lepas aku ada citer aku bwk pulang ke rumah mak aku berbakul baju yg tak dibasuh..fuh..smlm dh penuh balik bakul baju kotor..biasa la..berdua kan..cepat aje lah penuhnyer..dlm keadaan skrg, mood nak membasuh tu mmg lah jauh entah dimana..tp aku konon2 gagahkan diri nak membasuh..smlm Mr F request aku masak Lala Oyster with egg..1 lauk je yg aku mampu masak ok..mmg tak larat..namun aku gagahkan jugak..buat2 kuat..sbb taknak manjakan sangat diri ni..nnt jd malas terus sepanjang preggy ni..tgh aku sibuk masak kat dapur, aku tergerak nak masuk bilik cari Mr F (sbb dia senyap je)..tgk2 dia tgh sort baju2 dlm bakul utk basuh..terharu sungguh aku..aku pun dgn rasa bersalah, offer nak tolong angkat kan baju tu ke washing machine..tp dia tak bg..dan spt biasa..mlm smlm aku tido awal kepenatan..jam 1230tgh mlm Mr F masih belum tido..aku terjaga, dia sedang mengiron baju kerja kami utk esok hari..pandai dia pilihkan kemeja aku untuk dipakai pergi kerja..thanks sayang..saya sangat hargai apa yg abg buat..kalau nak tau, dh beberapa lama aku tak iron baju g keje..dia lah yg buat semuanya..aku harap aku akan cepat kuat agar boleh buat tugas2 seorang isteri spt sediakala..Pagi td aku bgn, ku jenguk ke ampaian, aku tgk baju2 kami tersidai rapi..aku jd sayu..aku tau ramai suami2 diluar sana pun rajin2 malah ada yg lebih rajin dr suami ku..tp aku ttp bangga dgn apa yg dia buat..Thanks sayang..sbb byk membantu saya dlm keadaan ini..abg sangat memahami saya..dan ini bukanlah kali pertama dia basuhkan baju2 kami..sayang..i heart u so much...xoxoxox...

5 comments:

PUAN THALHA : said...

owch. so sweet. harap bakal suami pun akan membantu buat kerja rumah juge. apapun, take care ek

IRYANI ALIAS said...

thalhazlin > syukur lah dia tolong..kalau kita nak buat semua mmg tak daya..hope hubby u pun begitu nnt..amin.. :)

rDnA said...

samala..bla preggy ni tahap malas cam berganda2..tak tau kenapa.klu boleh nak baring and rest sokmo jer..

rDnA said...

samala..time2 preggy ni cam malas jer nak buat semua benda..klu boleh nak baring and rest sokmo jer

IRYANI ALIAS said...

rDnA > ye la..kenapa ek..mcm satu virus yg tgh menular dlm diri..cewah..tp mmg malas tahap gaban..hehehhe..