17 Oct 2010

WEEKEND ACTIVITY - APPLE CRUMBLE

Sabtu..tak keje..plan minggu ini dibatalkan dan dipostpon 2 minggu lg..so secara rasminya aku takde aktiviti lain..so nak keluar teramatlah malas, especially ke shopping mall..bukan minat aku lagi unless ada keperluan..so decide duduk rumah je..pg keluar cuci kereta dgn Mr F..balik cuci kereta aku masak utk lunch..Mr F request gulai lemak cili api sotong sumbat..huhu..tak pernah buat seumur hidup..dgn segera aku google resepi and masak..alamdulillah..sedap kot sbb Mr F mkn dgn selera..huhu..lepas lunch, konon2 nak tgk tv then tido rehat2..tp mata lak tak mau lelap..Mr F dah terlena dibuai mimpi kat atas sofa..aku pun terus masuk dapur, cari idea nak masak apa..nampak apple, terus terlintas nak buat apple crumble..1st trial..google the easiest way to prepare it..konon2 nak mkn utk minum ptg..finally jd menu mlm hari sambil watching tv..buat sikit je (2 mangkuk kecik) sbb konon2 nak try je..habis! sedap pulak..harus buat lg lepas ni mkn dgn ice cream vanila..pasti layannnnnnnn...

**Apple + brown sugar + cinnamon..suppose guna yg powder..tp aku x suka..so aku letak stick then buang after dah masak..


**Ready utk di bakar..

**Hasilnya..ready utk di makan..sedap..try lah..senang sgt..

4 comments:

Zaki Adon said...

fuyoo pas ni leh dtg umah akk merasa

IRYANI ALIAS said...

buleh2..jemput la dtg..

adlyn833 said...

masakkan utk aku.rumah aku xde oven.hukhuk...

IRYANI ALIAS said...

Adlyn > boleh..nnt dtg rumah aku, aku masakkan..aku pun oven hadiah kawin aritu..huhu..