28 Feb 2012

BUDAK KENIT SUDAH BESAR


Kejap je rasa bila tgk si kenit makin hari makin besar..setahun tak terasa dgn telatah dia..setiap saat aku rindukan dia..same goes to mr ayah..pasti rindu tgk keletah dia..ada je lawak dia..senyum dia yg paling buat we all tak tahan..

Sekarang dia dah pandai buat itu ini..rasa mcm dia dh makin membesar dengan sihat dan bijak..insyaallah moga jd anak yg bijak dan solehah..biarpun dulu org itu org ini kata mcm2 bila aku tak breast feed dia (kata dia anak lembu sbb minum FM)..bukan aku taknak, tp dh Allah tak mengizinkan aku nk bf dia..walaupun dia membesar minum susu FM aku n mr ayah beri dgn penuh ikhlas dan kasih sayang tanpa menagih duit dr sape2 pun..dan ternyata dia jd anak yg bijak dan sihat..alhamdulillah..

Skrg dia dah pandai angkat tangan bila aku tanya "siapa nama nur faliha insyirah, angkat tangan"..or bila aku tanya "siapa nak ikut g jusco?"..sampai dua2 tangan dia angkat sambil jerit "yaye"..saya ke ye ke ntah la..huhu..

Kalau di suruh cari kasut bila nak keluar jalan or g sekolah, laju je g ambik kasut (walaupun hari2 tukar tmpt letak kasut dia tu..it means dia faham apa yg org cakap..

Dia dh pandai mintak apa yg dia nak..nak makan ke, nak susu ke, nak apa2 je..nak jalan lagi lah pandai..spt biasa kalau bab2 jln ni, bibik la jd mangsa sbb dia tau bibik suka dukung bwk dia jln2 rumah kwn2 bibik (jiran) dan ke playground..kadang2 dia dera bibik satu hari dukung dia..huhu..

kalau di beri buku, dia pandai turn from page to page and tunjuk each photo yg dia minat dlm buku tu..kalau story book pulak, sure dia mintak aku or mr ayah bacakan..dah pasti dia kusyuk dgr sambil tgk gambarnyer..alhamdulillah nampak dia mcm minat membaca dan minat pd buku..maka ayah pun telah menghabiskan RM200++ dalam satu hari je utk beli buku2 utk Faliha kelmarin..(voucher buku student)..hahhahah...

Sambung later..nak g fetch si kenit di taska.. :)

No comments: