1 Sep 2009

RAMADHAN

Hari ni dah masuk hari ke 11 Ramadhan..tapi aku baru hari ni nak buat entry Ramadha..hehehhe..mungkin dh agak terlambat kot aku nak ucapkan salam ramadhan..hehehhe..kejap je kan, tak sedar dh 11 hari kita puasa..in this entry aku bukan nak citer pasal puasa..tp aku nak citer pasal bazar ramashan..em..kalau nak tau, thn ni aku rekod la..setakat ni aku tak pernah ke bazar ramadhan lg..huhu..kalau boleh aku nk buat rekod smp habis bulan ramadhan ni..bukan apa, aku nak ajar diri aku untuk kawal nafsu..sbb kalau dh ke bazar ramadhan tu, sure nafsu mata pun makin menjadi2..masa 1 ramadhan aritu, kebetulan adik beradik aku balik kampung untuk berbuka beramai2..ptg tu aku sok umah je masak utk berbuka..mak n abg aku keluar g bazar ramadhan..aku pun kirim la mcm2 yg aku teringin nak mkn (kuih muih)..dan ptg itu, meja mkn aku penuh sarat dgn makanan la..heheheh..nak dijadikan citer takde satu jenis kuih pun yg sedap..salah beli ke atau mmg mcm tu..apa lg, tong sampah lah yg mkn..bukan nak membazir, tp dh tak leh nak di makan langsung..indah rupa je..esoknyer aku tak jugak g bazar ramadhan..mcm biasa mak n abg aku yg g..tp takde la membeli kuih mcm 1st day..dan kejadian sama ttp berlaku..apa yg aku nk tekankan disini ialah, kenapa peniaga2 jual apa yg diaorg sendiri (aku pasti) tak lalu nak mkn..biasa la kan, bulan2 puasa ni ramai peniaga2 bidan terjun (bermusim - berniaga time puasa je)..tu yg jd tak sedap tu..eh..aku pening la..tak leh nak smbg taip lg..later smbg ek..tata..

2 comments:

jai@jezz said...

tu la... kekadang nafsu kita ni.. ya ampun...~ errmmm... dari membeli baik buat sendiri puas hati.. kalau beli macam tu la.. x mengikut citarasa kita kan.. :)

iryani said...

betul tu jezz..tp nak buat tak bape reti..mkn je reti..mcm mana tu? heheheh..