15 Jun 2010

MY FAV FOOD

Makanan / minuman yg aku suke tp skrg jd tak suka:

1. Fresh milk (plain), chocolate flavour, strawberry atau apa saje lah..name it..sume aku minum..even time lunch or dinner pun aku leh mkn nasik dgn minum susu tau. Tp skrg, teringat kotak susu tu pun aku dh loya.
2. Laksa. Kalau aku masak laksa, paling sikit 3 mangkuk aku mkn. kalau beli kat kedai, smp abis kuah aku hirup. Tp smlm SIl aku masak laksa punyerlah sedap. Nak abiskan semangkuk kecik (mangkuk 4inch diameter) pun tak mampu..
3. Nasi putih. ini makanan harian ni..terbayang / terfikir pun dh tak boleh tau..mcm mana tu.
4. Lauk pauk, ikan masak sambal, ayam masak merah, kari, gulai lemak, kurma. Tgh taip ni pun aku dh loya. Dulu semua aku bedal.
5. Gulai nangka. Yummy. kalau mak aku masak, makan lak ngan sambal belacan + ikan kering..tak tambah nasik tak sah. Tp last sunday, g kenduri kawin kat kampung, ada gulai nangka, pandang pun tak lalu.
6. Tomyam. 2-3 hari yg lepas aku giler mkn tomyam (tu je aku leh telan). Tp minggu ni dh loya lak pk tomyam.

Mr F tiap2 hari akan tanya aku teringin mkn apa. Just name it. Dia sedia carikan. Tp masalahnyer, takde apa yg aku teringin. Yang tak ingin banyak lah. adoi.

Aku dh tak tau lg mcm mana nak cari apa food yang aku boleh telan.Sian kat baby kalau aku tak mkn. Even aku sendiri pun dh tak ada tenanga. hari2 dok telan air oren. tu je yg tekak aku leh terima. Td pagi aku beli roti, sikit pun aku tak jamah. Kelmarin aku g 2 wedding, kedua2 rumah aku tak mkn pun.minum air je.padahal dia punyer lauk punyerlah (nampak) sedap. Hope keadaan ni cepat berakhir. Sape2 ada idea, apa food yang patut aku try please drp comment ek. Thanks.

No comments: