2 Jun 2010

THE FEELING & ACTIVITIES AS WIFE

Sunyi seketika blog aku. Bukan takde topic nak tulis..tp tak punya kesempatan di samping streamyx kat rumah yg belum ready lg..dh berbulan kot..Slow lah TM ni (jgn marah ye)..


Rutin harian yg agak padat buat aku tak punya byk masa terluang nak update this blog..kat opis bukan bz sgt, tp pc agak slow pulak. so dh menghilangkan mood nak berblogging. Balik rumah selepas pulang kerja, sibuk pulak memasak n membasuh (itupun kalau tak tapau makanan)..aku jarang tapau makanan kat kedai sbb prefer masak di rumah..cuma kadang2 teringin nak mkn apa2 kat luar, aku tapau jugak..especially kalau ke pasar mlm..pasar mlm kat area rumah aku, almost everyday..cuma selasa n jumaat aku tak pergi sbb jauh skit dr rumah..aku rasa happy n puas kalau dpt masakkan utk Mr F. Dan alangkah happynyer bila tgk dia mkn dgn selera sekali (especially bila aku masak lauk kegemaran dia)..Mengemas rumah tu jarang la..sapu2 je la..sbb rumah takde budak2,of course lah tak bersepah sgt kan.


Tak sedar dh nak masuk bulan ke empat aku bergelar wife. And of course lah, ada yg mula bertanya dan bergosip ttg itu..hurm..apa lg kan..org baru kawin sure tau..huhu..semua pasangan mengharapkan cepat dikurniakan cahaya mata..begitu jugak aku n Mr F..Kami sangat2 berharap. Insyaallah..rezeki Allah tu ada. Kita hanya perlu berdoa dan berusaha. heheheh..kalau ada nnt, aku dan Mr F pasti akan kahbarkan berita gembira itu. Tak sabar nak jd Ibu n Ayah.. :)


Alhamdulillah..Aku happy sangat dgn life aku skrg..Mungkin kita pernah dgr org cakap "Kalau aku tau kawin ni best, dr dulu aku dah kawin"..but pd aku ungkapan tu tak apply tu semua org..pada aku, aku n Mr F kawin at the right time..sbb kalau kawin awal pun byk dugaan..kawin lmbt pun byk dugaan..itu semua rezeki masing2..aku dh rasa hidup bujang dan skrg enjoy my married life..aku sangat happy..Alhamdulillah..


Actually mcm2 nak tulis, tp kepala aku rasa berat je nih..later aku smbg lg okeh..


Pada kawan2 yg seangkatan, mind to share ur story after bergelar wife. Or maybe yg dah bergelar mummy to be, share ur experience ek.

**Ini gambar bulan lepas kot..Inai kat kuku yg makin hilang sbb kuku aku cepat panjang..Skrg dh takde lg..tinggal sikit je kat kuku ibu jari kaki..hehehhe..

1 comment:

umiecuie said...

hidup kene enjoy!!! ;)