4 Jan 2011

HAPPY NEW YEAR 2011

Blog kawan2 semua dah ada entry tahun baru..blog aku jugak yg masih diawangan tahun 2010..agaknyer sbb sayang sgt nak meninggalkan 2010..byk sangat kenangan manis dan indah2 2010 yg tak dpt aku lupakan sampai bila2..

Teringat satu kisah, masa aku tgh rancak dan aktif ke hulu hilir memenuhi undangan hotel untuk agent appreciation dinner etc..masa tu tgh kencang booking hotel..maklum la keje travel agent..so mmg rancak la bersosial dgn hotel staff dan kwn2 dr travel agent lain (build rapo so senang nak keje)..ada satu ketika tu (cewah ayat mcm iklan tv lak), Hotel Istana KL invite untuk appreciation night..ada mkn2 dan aktivity..masa kat situ, ada satu booth "ahli nujum" la konon2..actually she is one of the hotel staff jugak yg pandai predict tak silap aku..mula2 aku takde la nak telek2 nasib aku..tp tgk mcm menarik je + saje suka2 kan, apa salahnyer..so dia predict la berdasarkan tangan kiri aku ni..tah apa dia tgk aku pun tak tau..huhu..tapi yg aku ingat dia bgtau, aku akan kawin umur aku 28 nnt (masa tu 26)..so dia pesan kumpul duit dr skrg..pastu ada la benda2 lain yg aku dh tak bape ingat..

Thn 2010. aku pun menamatkan zaman ber"jimba" aku (jimba = bersuka ria)..dgn seseorang yg tak kusangka2..hahhaha..sila rujuk entry pertama blog ini ttg kisah itu..so bila diingat balik, prediction itu mmg tepat (mungkin sekadar kebetulan)..12 Feb 2010 aku dan Mr F disatukan dalam majlis gilang gemilang ala2 puteri raja (acah je!)..majlis simple2 je tp meriah..

Bermulah hidup aku sbg seorang isteri kepada seorang insan yg cukup penyabar dgn kerenah n mulut aku yg laser..hihihi...sejak jd isteri Mr F, aku belajar mengurangkan kelaseran mulut aku (blkg dia kadang2 terlaser jugak..hehehhe), belajar erti hidup berumah tangga..sungguh best! ada 2 keluarga..kalau dulu balik kg, 1 rumah je, skrg dah 2 rumah..kena bahagikan masa..kalau dulu aku ada mak je (abah dah meninggal), skrg aku ada 1 mak, 1 abah, 1 chek (panggilan mak utk mak mertua aku)..adik beradik bertambah dr 6 jd 11..anak buah tambah jugak..huhu..meriah kan hidup aku skrg..

Rutin jugak berubah..Takde lagi keluar lepak, keluar mkn smp lewat2 mlm, keluar for midnite movie, keluar berkaraoke, etc..aku tak lagi rajin memenuhi undangna hotel atau apa2 majlis..byk spend time kat rumah..aku jd seorang yg rajin masak..heheheh..belajar byk resepi baru..tambahan lak dpt hadiah oven, microwave, periuk, etc dr adik beradik n kawan2 during wedding, so aku makin semangat la memasak..hehehe..Jadual harian berubah..kalau dulu bgn pagi ikut suka, skrg tak lg..kalau dulu iron baju aku je, skrg utk 2 orang (kadang2 Mr F yg ironkan baju aku)..hehhehe..Hidup berdua, mula2 rasa pelik..ye lah, tiba2 duduk serumah dgn someone yg asing bg aku, ni pulak tido sekatil sebantal seselimut..huhu..tak dpt kubayangkan..but now i used to it (have to lah kan!) dan kami cukup bahagia dan insyaallah dan berharap ia kekal hingga akhir hayat kami..

2 month after kawin, kami dapat berita gembira pulak..alhamdulillah aku pregnant..kami rasa kamilah org paling bertuah kat dunia ni..tak sabar rasanya nak jumpa baby kami ni..Mr F byk bersabar layan kerenah aku sepanjang aku pregnant..mujurlah aku ni takde ngidam pelik (hope smp baby lahir nnt)..kalau ada ngidam pun, aku masak or bake sendiri..huhu..

hurm..byk lagi kisah indah2 2010..tp biarlah aku simpan dlm lipatan kenangan terindah aku..yg pahit? ada jugak..tp yg indah lebih byk dan cover yg pahit kot..hehehhe...

Anyway, moga 2011 akan memberi lebih byk kenangan terindah dalam hidup aku..insyaallah pembukaan 2011 kami akan dapat rezeki yang paling kami nanti2 kan..doakan moga baby aku lahir dgn sihat dan selamat..24 Jan ni EDD (hope tak sempat la doc nak induce aku 24 jan tu) sbb harap2 before 24 jan aku dh selamat bersalin..Harap kami akan mulakan 2011 dengan kehadiran seorang lagi insan dalam hidup kami berdua..amin..ibu dan ayah can't wait to meet you baby..

HAPPY NEW YEAR 2011 TO ALL..

3 comments:

zilla said...

babe..epi new year..sedar x sedar, dah tak lama lg jer ko due..aku pulak rs excited..heheh
xpelah, tumpang excited pun jadilah..baby dah kuar nanti, informlah aku ek..jgn snyap jer..hehe

diana said...

happy new year yani.
moga dikurniakan baby yang sihat dan comel seperti ko ;-)

tak sabar nak tgk future baby.

NattShaarie said...

congrats on ur baby girl born 25 jan...welcome to the club babe...luv yaa!!